• psihoterapevtka.

Ko bom velik, bom...

Otroci si želijo raziskovati svet in okolje okoli sebe. Starši mu morajo pustiti, da otrok lahko svoje raziskovanje realizira a hkrati mora dobiti občutek varnosti in podporo pri raziskovanju. Za starše je mnogokrat težko kar tako "spustiti" otroka v svet, a mnogokrat je prav zadostna podpora pri temu ključnega pomena, da sam ugotovi kaj želi in kaj ga zanima.


Um se razvija skozi življenje kot genetsko programiran za povezovanje z drugimi, preko česar se razvije živčni sistem, ki je pod stalnim vplivom izkušenj. Čeprav je genetika izrednega pomena pri razvoju možganov in človeškega telesa, se na podlagi izkušenj izoblikujejo naše nevronske povezave v možganih. Ko postanejo nevroni v možganih aktivni, imajo potencial za spodbujanje rasti novih povezav med seboj. Sinaptične povezave med nevroni se ustvarijo na podlagi obojega – naše genetike in naših izkušenj.



Na področjih, v katera se otrok bolj usmeri ter jih ponavlja, spremlja, se uči, se bo vezje med sinapsami okrepilo. Na področjih, ki jih otrok opusti, se ne zanima zanje, ali so zanemarjena zaradi starševskih vlog, ne bo prišlo do okrepitve nevronov med sinapsami, temveč izgube.



Česar se otrok nauči v tistem obdobju življenja, se nauči hitreje in bolj temeljito kot v kakšnem drugem obdobju. Žal to pomeni, da zamujeno obdobje veliko težje nadomesti v odraslosti.


6 views

|  Psihoterapevtsko svetovanje, psihoanalitična psihoterapija ter podporna psihoterapija so namenjene vsem, ki se znajdejo v stiski ali si želijo spremembe v življenju.  |

© 2020 by INSIDE, psihoterapija in svetovanje.  |                                  |  Več o pogojih uporabe in avtorskih pravicah tukaj, več o zasebnosti tukaj.  

030 397 700

Gosposvetska 5, 1000 Ljubljana