• Anamarija S. Rabi─Ź

Kako s ─Źustvi v poslovnem svetu? ­čîç

─îustvujemo povsod, tudi na delovnem mestu. Ena od pogostih napak v odnosih je, da upravljanje ┼żelimo nadomestiti s kontrolo ─Źustev. ┼áe posebej v poslovnem svetu se razumljivo poudarja pomen kontrole ─Źustev, saj podjetja zagotovo niso prostor, kjer bi bilo primerno pretirano izkazovanje ─Źustev. A pri tem ne smemo spregledati, da imajo kontrolirana, zatrta ali potla─Źena ─Źustva ┼íe vedno mo─Źne u─Źinke v odnosih.


Predvsem v ─Źasu, ko smo pri─Źe vsakdanje stiske zaposlenih na podlagi globalne krize, je ┼íe kako pomembno, da v podjetjih ohranjamo visoko motiviran, predan kader. Na ┼żalost nas je ─Źas ponesel v vse pogostej┼íe nezadovoljstvo, razo─Źaranje in celo jezo med zaposlenimi. Uspeh ali propad podjetij in organizacij je odvisen predvsem od vizije in sposobnosti vodij. Uspe┼íen vodja se zaveda, da sta dobro po─Źutje na delovnem mestu in zdravje zaposlenih dejavnika, ki podpirata napredek in u─Źinkovitost delovnega okolja. Mnogokrat je delovno okolje tisto, ki podpira ali ovira posameznika na poti optimalne uveljavitve skozi delovno vlogo in ohranitev dobre poklicne identitete. Poleg tega zaposleni pogosto cenijo skrb podjetja oziroma vodstva za njihovo zdravje, zato se pove─Źa njihova predanost in pripadnost podjetju, zaradi ─Źesar ne razmi┼íljajo o zamenjavi delovnega mesta.


Dejavniki, ki posamezniku (tudi) povzro─Źajo stres, so na delovnem mestu.

Najpogosteje so pomemben dejavnik stresa pri delu prav razmere in dogajanja na delovnem mestu, kjer posameznik v povpre─Źju opravlja osemurni delavnik. Posledi─Źno zaradi tovrstnih ─Źustveno stresnih situacij nikoli nimamo ─Źasa, da bi se ukvarjali z omenjenimi ─Źustvu ÔÇô jih izrazili, predelali in razumeli.



─îetudi ─Źustva v poslovnem svetu uspemo kontrolirati, so ┼íe vedno prisotna!

Ljudje smo ─Źustvena bitja, ki se vsakodnevno sre─Źujemo z razli─Źnimi stresnimi dogodki. Posledi─Źno se je pojavu, kot je stres, nemogo─Źe izogniti. Gre za pojem, ki povzro─Źa obremenitve, te pa lahko povzro─Źijo upad motivacije za delo in zmanj┼íujejo u─Źinkovitost. U─Źinkovito upravljanje s stresom je ena od posledic u─Źinkovitega opravljanja s ─Źustvi. Oboje je klju─Źnega pomena, da se znajdemo v odnosih in poslovnih situacijah, ki jih odnosi prina┼íajo.


Normalni stres vs. distres...

Pri normalnem stresu gre za ravnovesje med dojemanjem zahtev in sposobnostmi za upravljanje z zahtevami. Negativni stres ali distres se pri posamezniku pojavi, ko se znajde v stiski in zahteve presegajo njegove sposobnosti, pojavijo se strah, stiska, tesnoba, ob─Źutki nezadostnosti, neprimernosti in drugo. V kolikor posameznik nevarnost oceni kot nekaj, kar lahko premaga in s ─Źimer se lahko soo─Źi, je varen pred distresom. Pomembno na tem mestu je, da se soo─Źi in predela, tako uspe┼íno prebrodi oviro.


V ve─Źini primerov pa distres ┼żal ostane ne-poimenovan, nepredelan, se potla─Źi v nezavedno ─Źustveno stanje posameznika, je dolgotrajen in mu je treba posvetiti ve─Ź ─Źasa za premagovanje in ravnanje z njim, saj v primeru, da se posameznik s situacijo ne soo─Źi, svoj stres ┼íe potencira. Prihaja do preobremenjenosti, kar na dalj┼íi rok (lahko) vodi v izgorelost.



24 views0 comments

Recent Posts

See All